Ununge kyrka var mer komplicerat, med fönsterglas som buktat sig, och därför måste åtgärdas.
– Det var ett himla bök, säger Niclas och visar exempel på nya så kallade Butzenglas. Glasrundlar, som buteljbottnar, som fått ersätta de gamla. Att få de nya, lite tjockare, rundlarna att passa in i mönstret har varit en grannlaga uppgift.
– Vi tycker inte att lagningar och renoveringar ska synas. Konstnärens vision ska behållas. Men alla håller inte med om det. I Uppsala domkyrka till exempel, är de nya glasbitarna i fönstren märkta för att visa var det är renoverat. Det är olika skolor, förklarar Niclas.
Men blyet är alltid detsamma? Är inte det ett farligt material att handskas med?
– Nej, blyet är inte mycket att vara rädd för, så länge det är i fast form och inte kommer ut i naturen.
Snabbt och elegant visar Renée hur hon knackar fast de smala blystängerna, som anpassats till glasets tjocklek i en blymaskin, som ser likadan ut som för 100 år sedan, fast den numera går på elektricitet.
Sedan är det dags att löda ihop bitarna med tenn. Och att staga upp fönstren med smala stänger på baksidan. Det mjuka blyet orkar inte ensamt bära upp de tunga konstruktionerna.