Norske ÄB uttalar sig om Gaza tillsammans med Kairos Palestina

Bild från Gaza i slutet på juli. Högra bilden: Dr Yousef AlKhouri, Bethlehem, styrelsledamot i Kairos Palestine och Dr Olav Fykse Tveit, ärkebiskop i Norska kyrkan. Foto: Anna-Karin Hammar och TT.

Norska kyrkans ärkebiskop Olav Fykse Tveit har gjort ett uttalande om Israel-Palestina konflikten.

Vi kräver respekt för alla människor och ett omedelbart upphörande av kriget i Gaza, samt obegränsad tillgång för humanitär hjälp”, skriver han i  en text tillsammans med Dr Yousef AlKhouri, styrelseledamot i Kairos Palestina.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

Tre månader halva priset!

Prova tre månader för bara 49 kr/månad. Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.

• Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp