Kyrkodagar i strålande väder flyttar till Wittenberg i dag

I dag fortsätter de tyska evangeliska kyrkodagarna i Lutherstaden Wittenberg för en festgudstjänst med picknick i det gröna för tiotusentals deltagare i strålande sommarväder.

Under fyra dagar har det tyska evangeliska kyrkodagarna pågått i Berlin med mer än 2 500 olika programpunkter. Mer än 100 000 människor har deltagit i seminarier, gruppdiskussioner, stora gatufester och över 400 konserter. Bland deltagarna fanns igår ärkebiskop Antje Jackelén, som bland anant deltog i ett teologiskt seminarium.

Idag åker deltagarna till Wittenberg för en stor högstidsgudstjänst utomhus för att fira reformationens 500-årsjubileum. Mycket mer kommer att finnas att läsa i veckans Kyrkans Tidning och på den del av denna webbplats som bara är öppen för den som prenumererar.Kyrkans Tidning är på plats.

Välkommen som prenumerant på Kyrkans Tidning.

Taggar:

Luther