Reklamfilmens budskap om dopet ska få föräldrar att våga närma sig kyrkan

"Förhoppningsvis känner människor att dopet är en fin tradition med glädje och gemenskap. Vi vill väcka nyfikenhet och att människor ska ta kontakt med sin församling", säger Magdalena Widmark, analysansvarig för kommunikationsverksamheten på kyrkokansliet. Foto: Jesper Wahlström/Ikon

Dopet är i fokus i Svenska kyrkans kampanj via tv-reklam och sociala medier, med start den 11 april. Tanken är att nå unga människor som funderar på att döpa sina barn men som tvivlar på att deras tro duger.

Detta är en låst artikel. Logga in
DIGITAL PRENUMERATION

Första månaden 9 kr!

Få tillgång till allt på sajten för bara 9 kr. Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill. 

  • Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
  • E-tidning - papperstidningen i digital form
  • Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration
Köp
8

Lediga jobb

LEDIGA JOBB

Stockholms stift
Göteborgs stift
Västerås stift
Uppsala stift
Göteborgs stift
Stockholms stift