![](https://www.kyrkanstidning.se/sites/default/files/styles/node_huvudbild/public/2022-04/erik_graver_6_web.jpg.webp?itok=yY7KI4Hp)
Erik Graver, kommunikatör i Sollentuna församling, tycker att kommunikationsarbetet utvecklas i rätt riktning. Nu ligger inte fokus på affischer utan på en kommunikation med fler dimensioner. Foto: Mikael M Johansson
Kommunikatören har kommit för att stanna i Svenska kyrkan. Men rollen är inte alltid självklar, något som väckt flera heta debatter.
Erik Graver, kommunikatör i Sollentuna församling, jobbar nu mer med marknadsföring, mindre med programblad.
![](/themes/kyrkatidningnew/images/prenum-image-2023.png)
En månad 9 kr!
Spara 90 kr.Därefter förnyas prenumerationen löpande med 99 kr/månad. Avsluta när du vill.
- Eget konto med full tillgång till kyrkanstidning.se
- E-tidning - papperstidningen i digital form
- Nyhetsbrev, temabilagor, poddar, quiz och det praktiska verktyget Idé & inspiration