Svaret hittar du i Kyrkans Tidning

Martin Moberg kandidat till kyrkomötet och kyrkofullmäktige i Ronneby pastorat

Det är inte svårt att hitta svaret på frågan om vilka krafter som vill sluta kyrkan inåt

SLUTREPLIK

Noterar i KT nummer 23 att Bengt Olof Dike svarat på mitt tidigare publicerade debattinlägg i KT (nummer 20) om kyrkovalet och varför man ska rösta på Socialdemokraterna den 19 september.

Dike vill främst ha svar på vilka krafter jag syftar på i mitt debattinlägg, krafter som bland annat vill sluta Svenska kyrkan inåt och exkludera människor.

Det svaret kan Dike få av att själv läsa Kyrkans Tidnings nummer 23 på sidorna 6 och 7 där Jeanette Modig, #röstamermänskligt ordförande i Stockholm och föreningen Musiker mot rasism intervjuas.

Jag vidhåller sålunda min ståndpunkt – rösta på Social­demokraterna i kyrkovalet.

Martin Moberg
kandidat till kyrkomötet och kyrkofullmäktige i Ronneby pastorat